Categorias

Hive en la Radio

viernes, 21 de enero de 2022

Beautiful and Curious Seed / Semilla Hermosa y Curiosa

 

peonia.jpg

I keep walking along my path with my camera, and I observe this, I had already seen it elsewhere but I don't remember where. I think it's great how something so simple can be seen beautiful, I took several captures, I think it was worth it.

These seeds are called here "Peony", their scientific name Abrus precatorius, some people use them as talisman or amulets, in necklaces, bracelets, they embed them in some objects, because they believe that they have spiritual properties such as: protection against envy, ward off evil spirits, protection against the evil eye (especially in babies), among others.

In other places they are used for medicinal purposes, to treat rabies, tetanus, etc.

As a curious fact, some say, that the seeds that have a black dot are male, and those that are completely red are female, they must be sown together for a plant to grow.

The truth is that these seeds seem beautiful to me. I will continue my way.

separador2.png

Photos taken by me, with my BENQ AE210 camera.

version español.png

peonia.jpg

Sigo caminando por mi sendero con mi cámara, y observo esto, ya lo había visto en otro lado pero no recuerdo donde. Me parece grandioso como algo tan sencillo se puede ver hermoso, le hice varias capturas, considero que valió la pena.

A estas semillas las llaman acá "Peonia", su nombre científico Abrus precatorius, algunas personas las usan como talismán o amuletos, en collares, brazaletes, las incrustan en algunos objetos, porque creen que tienen propiedades espirituales tales como: protección contra la envidia, alejar malos espíritus, protección contra el mal de ojo (sobre todo en bebés), entre otros.

En otras partes las usan con fines medicinales, para tratar la rabia, tétanos, etc.

Como dato curioso, dicen algunos, que las semillas que tienen punto negro son machos, y las que son completamente rojas son hembras, estas deben sembrarse juntas para que se dé una planta.

La verdad es que estas semillas me parecen hermosas. Continuaré mi camino.

https://peakd.com/hive-194913/@morenow/beautiful-and-curious-seed-semilla-hermosa-y-curiosa


No hay comentarios:

Publicar un comentario